El Pou de la Muntanya torna a estar premiat en els Baldiri i Reixac amb dos projectes

  • El Pou de la Muntanya torna a estar premiat en els Baldiri i Reixac amb dos projectes
  • El Pou de la Muntanya torna a estar premiat en els Baldiri i Reixac amb dos projectes
  • El Pou de la Muntanya torna a estar premiat en els Baldiri i Reixac amb dos projectes
  28/05/2018

Casa meua és casa vostra i Som treballen la creativitat i la curiositat de l’alumnat per aprendre i potenciar el pensament crític

“Conta la llegenda que un bon dia de tardor, l’alumnat de 4t A del CEIP Pou de la Muntanya es va trobar pel camí la classe dels Monstres, d’Infantil 5 anys. Aleshores van decidir acompanyar-los i guiar-los en el fantàstic viatge de la lectoescriptura”. Així comença la història, o més ben dit el videoclip del projecte Casa meua és casa vostra, amb el qual l’escola ha guanyat un dels premis Baldiri i Reixac de la Fundació Carulla. Part dels protagonistes són reincidents. L’any passat s’endugueren un dels premis i enguany ho fan per partida doble amb un altre interessant projecte interdisciplinar, Som, molt més que una obra de teatre.

            Els Baldiri i Reixac, que enguany compleixen el 40 aniversari, busquen alumnes encuriosits, compromesos i creatius. Eixes són les claus de l’èxit d’ambdós projectes. O així ho creuen les seues coordinadores, les mestres d’Infantil i de quart de Primària que s’han implicat en els treballs. Les línies d’actuació han estat clares des d’un principi: fer partícip tota la comunitat educativa en unes propostes que pretenen despertar la curiositat i la creativitat de l’alumnat per facilitar el camí de l’aprenentatge i, a llarg termini, formar adults amb capacitat crítica. El viatge és llarg i el camí està ple d’entrebancs. D’ahí que, davant un món mogut per la immediatesa i les recompenses fàcils, s’haja tingut present allò d’avançar a poc a poc, descobrint, reflexionant i autoexplorant des de diferents àmbits. Perquè tota pedra fa marge, i amb autosuperació i perseverança és més fàcil superar els obstacles i arribar a bon port.

            Cadascun dels projectes -un en la categoria internivells i l’altre en la de segon cicle de Primària- ha estat premiat amb 900 euros que el Pou de la Muntanya deurà destinar a la compra de material escolar. El lliurament dels premis es farà el 3 de juny al Teatre Nacional de Catalunya.

 

LLEGIR, ESCRIURE I MÉS

 

            Hi havia que motivar els xiquets i xiquetes de 5-6 anys (la classe dels Monbstres) a aprendre a llegir i escriure. I quina millor manera de fer-ho que amb protagonistes i històries que desperten la seua curiositat. Paqui Peretó, la mestra d’Infantil que va posar el projecte en marxa, tenia la idea clara, -fa molts anys que al Pou Infantil treballen per projectes- i calia posar-la en pràctica. I, com que cantar és sempre del gust dels menuts, res millor que una cançó. L’escollida va ser Qualsevol nit pot sortir el sol, de Jaume Sisa, amb personatges de contes, pel·lícules, còmics i fins i tot de l’imaginari popular.

            Des de Primària, l’alumnat de 4t A s’ofereix a acompanyar-los en eixe aprenentatge a través de la figura del padrí lector. Coordinats per les mestres Belén Pavía i Tere Llorens, guiaran els d’Infantil en el procés de la lectoescriptura. La coordinadora d’Infantil, Ana Parra, se’n puja al carro. I comença l’embolic. Es treballa la lectura, l’escriptura i la comprensió de textos; però també, i partint sempre de la cançó i els seus personatges s’intenta pensar i reflexionar, treballar l’educació emocional i identificar els sentiments de cadascú; com a artistes que són, es fa el videoclip i es treballa l’educació musical, l’expressió plàstica i la corporal, s’estudien els personatges i, en el cas de quart, es treballa a més el cinema mut i a Charles Chaplin; i tot en equip, amb la implicació també del claustre, músics com Sara Gee & Ramblin Matt o Andrea Navarro i Àlex, la productora Sol de Invierno, els voluntaris anglesos de la tercera edat, les famílies...

            En tot eixe procés s’ha parlat a més a més de l’emigració, dels diferents tipus de text, s’han creat contes, s’ha fet una fàbrica de paraules i s’ha fabricat una maleta de personatges. Tot sense llibres de text. I els xiquets i xiquetes han aprés. De llegir, d’escriure i molt més.

<<< Tornar a la portada