La Conselleria conclou les obres de modernització de l'estació del TRAM a Dénia

  • La Conselleria concluye las obras de modernización de la estación del TRAM en Dénia
  • La Conselleria concluye las obras de modernización de la estación del TRAM en Dénia
  09/01/2018

L'objectiu que el trenet es converteisca en un modern, còmode, econòmic i sostenible mitjà de transport va avançant a mesura que finalitzen les obres d'adequació a les estacions i en les vies. El govern valencià treballa contra rellotge perquè el TRAM entre Calp i Dénia es torni a posar en marxa abans de les eleccions de 2019. La consellera d'Obres Públiques, María José Salvador, ha detallat este dimarts els avanços en el projecte.

En la seua visita a l'estació del trenet de Dénia, on han finalitzat les obres per adaptar-la a la futura tramviarització, Salvador ha manifestat que el seu departament està complint amb els seus compromisos "amb fets i no amb paraules".

La Conselleria està escometent els treballs de renovació d'estacions de Teulada, Gata de Gorgos, Alfàs del Pi i Benidorm, a més de Dénia, que, amb un pressupost de 6,4 milions d'euros, s'emmarca en el Pla de Modernització de l'esmentada línia 9 del TRAM d'Alacant. María José Salvador ha manifestat que "tot i les dificultats econòmiques de la Generalitat amb el deute i els terminis ajornats que van deixar els anteriors governs, sabem prioritzar i les nostres actuacions van encaminades a millorar el transport públic i la vertebració del territori amb inversions tan importants com la de la Línia 9 del TRAM d'Alacant que superarà els 110 milions d'euros ".

Un dels aspectes destacats és que el TRAM es convertirà en tramvia al seu pas pel casceo urbà, de manera que s'eliminarà el mur existent que suposava una barrera arquitectònica. Segons Salvador, això suposarà "una posada en valor del municipi en la projecció turística de Dénia amb una inversió que era necessària i imprescindible".

L'alcalde, Vicent Grimalt, ha agraït a la Conselleria i a FGV l ' "esforç realitzat" en les obres "que han complert els terminis previstos per la qual cosa són una realitat i no una mentida com auguraven alguns". "La veritat -ha afegit- és que és un regal poder consensuar una obra tan important per a Dénia i eliminar la barrera arquitectònica entre la ciutat i el Montgó".

La fase de les obres que ja ha finalitzat, amb un pressupost de 2 milions d'euros, s'ha efectuat en el tram previ a l'entrada a l'Estació de FGV a Dénia, sobre uns 400 metres que discorren des del carrer Diana al llarg d'avinguda Joan Fuster. Aquesta actuació inclou una plataforma tramviària segregada dels vials paral·lels. En aquest tram, es condiciona l'antic pas a nivell de vehicles del Camí de Lladres per al pas de les futures circulacions tramviàries i de trànsit rodat, millorant l'accessibilitat i seguretat dels passos de vianants d'aquesta intersecció. A més, s'ha conservat la intervenció arqueològica duta a terme sobre la plataforma tramviària conservant i consolidant la muralla del sistema defensiu medieval del Raval del Fortí.

 

En una segona fase, a executar dins el projecte de renovació i condicionament de via i infraestructura del tram Gata-Dénia, amb un pressupost de 2,5 milions d'euros, es farà la tramviarització des del carrer Metge Manuel Vallalta fins al carrer Diana, on l'Ajuntament té previst executar una rotonda sobre la plataforma ferroviària a la cruïlla amb l'Avinguda Joan Fuster.

Pel que fa als treballs realitzats a les estacions, també s'ha renovat la superestructura de via en el tram entre senyals d'entrada de les estacions de Teulada, Gata i Dénia i s'ha fet el condicionament complet de la infraestructura existent i millora d'alguns aspectes, com ara millora de la plataforma i millora del drenatge. I el més important, el condicionament i rehabilitació de les estacions de Benidorm, Teulada, Gata i Dénia, així com a l'andana del baixador d'Alfàs del Pi.

 

<<< Tornar a la portada