Baleària registra les millors xifres de transport de passatgers i mercaderies en els seus 25 anys d'història

  • Baleària registra las mejores cifras de transporte de pasajeros y mercancías en sus 25 años de historia
  • Baleària registra las mejores cifras de transporte de pasajeros y mercancías en sus 25 años de historia
  24/02/2023

 

La naviliera va aconseguir els 563 milions d'euros de facturació en 2022 

Adolfo Utor: “La responsabilitat, la innovació, la sostenibilitat i la solvència són els nostres valors, i la generació de confiança és un dels pilars del nostre èxit”

 

4.770.000 passatgers, 1.211.000 vehicles i 7.037.000 metres lineals de càrrega, un 42% més de facturació i un EBITDA que va superar els 140 milions d'euros. Aquestes són les xifres que va registrar Baleària durant 2022 i que s'han convertit en les més elevades en els 25 anys d'història de la naviliera. El president de Baleària, Adolfo Utor, ha destacat que “s'han obtingut uns ingressos històrics de 563 milions d'euros, gràcies a un gran desplegament i eficiència comercial i al treball i implicació de tots els equips”. 

Utor, que va comparéixer ahir davant els mitjans de comunicació, també va definir com a històric el resultat de 67 milions d'euros, un 34% més que l'any anterior: Segons va explicar, “una eficient gestió de la despesa i una adequada capacitat d'adaptació a un entorn volàtil han sigut les claus, així com les encertades decisions preses amb anterioritat en el mercat de derivats del combustible". Per al president de Baleària, els trànsits i els resultats obtinguts per segon any consecutiu després de la pandèmia “demostren la sostenibilitat i robustesa de l'actual model de negoci i del lideratge de Baleària en el mercat”.

NAVILIERA LIDER A ESPANYA 

Amb una flota de 34 vaixells operant 25 rutes en sis països, en 2022 Baleària es va afermar com la naviliera líder a Espanya. Quant a passatgers, va transportar un 64% més respecte 2021 i aquesta àrea va passar a suposar quasi el 60% del volum de negoci de la companyia. Les rutes amb Balears van mantindre una alta ocupació, mentre que l'obertura de fronteres amb el Marroc i Algèria va implicar una elevada demanda durant l'OPE, que al seu torn va influir positivament en els trànsits amb Ceuta i Melilla. Així mateix, la reactivació de les rutes internacionals va permetre que el 19% dels passatgers de Baleària provingueren d'aquestes. "Ha sigut un any rècord per a Baleària; l'obertura de fronteres al maig va suposar un impuls a un any que ja estava sent bo", va dir Utor.

Quant al transport de mercaderies, Baleària va créixer un 6% en el global de les seues rutes i va reafirmar el seu lideratge en Balears, que suposa el 67% dels seus trànsits de càrrega i on continua sent l'única naviliera que cobreix totes les rutes interinsulars, amb serveis diaris. Per a reforçar el transport de mercaderies amb el nord d'Àfrica, la companyia marítima va obrir una nova ruta entre Motril i Tànger. D'altra banda, va consolidar el seu creixement en l'estret de Gibraltar i la mar d'Alborán, així com a Canàries, on va incrementar de dues a tres les eixides setmanals. El transport de mercaderies en les rutes internacionals va suposar el 24% sobre el global de la naviliera.

61 MILIONS D'INVERSIONS EN FLOTA 

D'altra banda, la companyia va invertir 61 milions d'euros, destinats principalment a disposar d'una flota més moderna, ecoeficient i amb millors prestacions per als passatgers. D'una banda, va botar el primer ferri elèctric d'Espanya, el Cap de Barbaria, que començarà a operar aquest estiu amb emissions zero en les aproximacions i estades a port. A més, va començar la construcció del fast ferri Margarita Salas, amb major potència i eficiència que el seu predecessor, l'Eleanor Roosevelt, i va finalitzar el retrofit del ferri Hedy Lamarr. Aquests vaixells estan dotats de motors duals, una tecnologia versàtil que permet usar diferents combustibles, incloses en un futur fonts renovables neutres en emissions de CO₂. En 2022, Baleària va ser més ecoeficient: va navegar un 14% més de milles en totes les seues rutes disminuint un 4% la ràtio de consum de MWh per milla.

Utor va afirmar que “la responsabilitat, la innovació, la sostenibilitat i la solvència són els nostres valors, i la generació de confiança és un dels pilars sobre els quals s'assentisca el nostre èxit, per això un any més ens hem esforçat a garantir l'excel·lència del servei que oferim”. Així, l'índex de fidelitat, tant en passatgers com en clients de càrrega, es va situar al voltant del 95% i es van aconseguir alts nivells de satisfacció, molt especialment entre els socis del Baleària Club, que van créixer un 54%.

<<< Tornar a la portada