El Departamento de Salud de Dénia mantiene el procedimiento de consulta telefónica en Atención Primaria
El Departament de Salut de Dénia (DSD) manté els procediments d'atenció telefònica als pacients en els centres de salut de la Marina Alta, establits després de la desescalada.
Segons ha explicat el director de Primària del DSD, Antonio Barceló, es tracta de procediments que es realitzen en tot el territori nacional, per ordre del Ministeri de Sanitat. A més, sol·licita a la població comprensió, ja que el devessall de casos de pacients amb COVID, generada en els diferents municipis costaners durant l'estiu, ha copat les agendes de gran part dels professionals sanitaris en totes les zones bàsiques de salut de la Marina Alta.
A diferència de l'escenari pre-covid, en el qual els pacients acudien al centre de salut després de sol·licitar una cita prèvia, els facultatius són ara els que contacten amb el pacient, via telefònica, per a realitzar la consulta.
En aquests moments, l'activitat dels facultatius d'Atenció Primària se centra en el diagnòstic i tractament dels pacients COVID, per als quals s'han destinat equips específics; l'atenció a les Urgències i als pacients crònics i “NO COVID”, aquests últims per via telefònica o presencial, a criteri del facultatiu.
Per la seua part els equips d'infermeria en cadascuna de les zones bàsiques realitzen el seguiment telefònic dels pacients COVID, la presa de mostres per a la posterior realització de les PCR’s i l'activitat assistencial habitual en els centres de salut, com a extraccions, cures i control de coagulació.
A més, durant aquest estiu s'ha posat en marxa una nova centraleta telefònica -965648604- a la qual poden telefonar, tant els pacients amb sospita de coronavirus, com tots aquells que requerisquen d'una cita en Atenció Primària.