El Ministeri demana informes sobre l'impacte ambiental del Tren en la Costa sobre la Marjal de Pego 

El Ministerio pide informes sobre el impacto ambiental del Tren en la Costa sobre la Marjal de Pego
  25/11/2020

Poques novetats sobre el Tren de la Costa. El Ministeri per a la Transició Ecològica ha demanat una ampliació dels informes d'impacte ambiental del projecte al seu pas per zones sensibles com la marjal de Pego-Oliva. El seu cost és de 50.000 euros i per això els pressupostos de l'Estat per a 2021 només destinen aquesta partida.  

És l'única cosa que van traure en clar la comitiva municipal de Dénia que el dimarts es va desplaçar a Madrid per a parlar amb el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Sergio Vázquez. Els plans del Ministeri són que el tràmit mediambiental podria concloure a mitjan 2022, cosa que permetria avançar un altre tràmit del projecte.

En la reunió van estar l'alcalde, Vicent Grimalt; la regidora de Territori, Maria Josep Ripoll; el president del Cercle Empresarial de la Marina Alta, Benito Mestre, i el diputat nacional Alejandro Soler, del Partit Socialista.  Les conclusions de la reunió s'han comunicat als alcaldes dels municipis per on està previst que passe el tren. 

Vicent Grimalt ha manifestat que és necessari crear la infraestructura ferroviària, que “acabaria amb l'aïllament massa durador de la nostra ciutat i la resta de la Marina Alta”. Per això, al representant del ministeri que es tinga en compte també l'impacte mediambiental que comporta el volum de trànsit que es concentra en les carreteres adjacents per la falta d'un transport públic ferroviari, així com la importància de Dénia com a port principal de connexió amb les illes.

El CEDMA ha sigut crític amb el Ministeri. En un comunicat, els empresaris han manifestat que “en aquests moments, la posada en marxa d'aquesta línia ferroviària dista molt d'estar a prop. No existeix un horitzó clar ni per a la redacció del projecte definitiu ni s'albira una dotació pressupostària important en el mitjà termini”. Benito Mestre va exposar en la reunió que “aquesta és una reivindicació històrica de la Marina Alta, reclamada des de fa més de 40 anys i clau per al desenvolupament i la vertebració de la comarca. A més, una actuació com el tren, s'emmarcaria dins de l'Agenda 2030 de l'ONU i els Objectius de Desenvolupament Sostenible”.

Els empresaris tenen altres reivindicacions que al seu judici han de fer-se realitat mentre arriba el Tren de la Costa, com la millora substancial de les comunicacions terrestres comarcals i adequar noves eixides de l'AP7, com és el cas de Calp.

Subscriu-te!