El sorteig més esperat de l'any: La pandèmia ha reduït les vendes de loteria de Nadal però no la il·lusió per la Grossa

El sorteo más esperado del año:  La pandemia ha reducido las ventas de lotería de Navidad pero no la ilusión por el Gordo
  31/10/2020

El turisme nacional ha salvat la temporada d'estiu amb la retirada de dècims en finestreta

 

L'any passat es van vendre més de 145 milions de paperetes per al sorteig de la loteria de Nadal, el més esperat de tota la temporada. Encara que encara falta més de mes i mig per a la gran cita, els loteros saben que enguany no serà el mateix perquè la pandèmia ho ha revolucionat tot. Molta gent s'ha quedat a casa per a treballar i s'han reduït el nombre de participacions en les empreses. A més, s'han cancel·lat tots els viatges de fi de curs i també les festes patronals, dos exemples –d'entre molts més- de clients fixos que recapten fons amb la llueix de la loteria. I, pel seu fora poc, aquest estiu s'ha registrat un descens considerable dels turistes internacionals que trien Espanya per a passar les seues vacances i també dels nacionals que viatgen a diferents punts de la costa i tempten a la sort en les seues destinacions preferides de platja. Els dècims de Nadal es posen a la venda al juliol per a aprofitar el tràfec de persones en plena temporada estiuenca. 

La crisi sanitària, amb milers de morts i de contagis, té la seua repercussió econòmica directa. Primer amb el confinament i ara amb el segon estat d'alarma i el toc de queda en tot el territori espanyol. Milers de negocis –especialment del sector de l'hostaleria- han tancat o la seua activitat s'ha vist reduïda a marxes forçades. Només cal consultar les xifres d'aturats i els ERTE tramitats. La caiguda de l'economia és general i és lògic que es mire amb detall fins a l'últim euro. A més d'un, segur, enguany no li arriba per al “capritx” del dècim de Nadal.

L'Agrupació Nacional d'Associacions Provincials d'Administracions de Loteria (ANAPAL) xifra en un 30% la retallada de les vendes de bitllets entre els mesos de juliol i octubre, en comparació amb el mateix període de l'any anterior. I es tem que aquest percentatge de baixada global es mantinga al tancament de l'any. La major caiguda són les vendes de bitllets a empreses i col·lectius fins a tal punt que el president d'ANAPAL, Josep Manuel Iborra, considera que “perilla molt el canal de venda més important que tenim”.

Subscriu-te!