L'aplicació Xàbia Alerta, nou canal de comunicació entre el ciutadà i la Policia Local 

La aplicación Xàbia Alerta, nuevo canal de comunicación entre el ciudadano y la Policía Local 
  29/03/2022

La Policia Local de Xàbia ha activat un nou canal per a comunicar-se amb el ciutadà a través de l'Smartphone i amb el qual pretén reduir el temps de resposta i franquejar barreres idiomàtiques. Es tracta de l'APP Xàbia Alerta, una aplicació específica de seguretat que funciona bidireccionalment, tal com ha explicat l'Intendent, José Antonio Monfort, qui ha assenyalat que amb aquest servei el municipi continua fent passos cap a la policia de proximitat i ampliant les vies de connexió.
    L'aplicació possibilita als particulars o comerços contactar amb els agents quan es pateix una situació de perill o manar avisos quan s'és testimoniatge de delicte. Inicialment s'han catalogat sis tipus d'alertes: agressió sexista, emergència mèdica, robatori, incendi, botó del pànic (per a altres delictes) o contacte directe amb el 112.
    L'APP, desenvolupada per l'empresa Goil, és de fàcil maneig. Després de descarregar-la gratuïtament en el mercat d'eines del seu mòbil, cal crear un perfil que haurà de ser validat per la policia per a evitar el seu ús indegut. 
    L'aplicació només funcionarà quan el mòbil estiga dins del terme municipal (a excepció del botó per a contactar el 112 que sempre estarà disponible) i, complint amb totes les garanties de protecció de dades, no permet a la Policia saber la ubicació de l'usuari excepte quan aquest envie un avís. 
    L'APP té altres funcionalitats a nivell intern (informació entre la plantilla) i possibilita una fàcil anàlisi de dades o el mapatge de les incidències perquè així la policia puga planificar accions preventives o dissuasives. 
    El regidor de Seguretat Ciutadana, Juan Ortolá, ha felicitat la Prefectura per la iniciativa i ha destacat que la Policia de Xàbia treballa al màxim per a millorar el servei a la ciutadania.
    També l'alcalde, José Chulvi, ha parlat de la utilitat d'aquesta APP –que s'instal·la en l'idioma en el qual cada persona té configurat el seu mòbil- per a evitar que la barrera idiomàtica dificulte l'avís d'una emergència. L'alcalde ha avançat que es realitzaran campanyes divulgatives amb entitats i associacions per a explicar-los aquesta aplicació i així facilitar la seua implantació ja que pot ser molt important no sols per la seua seguretat sinó per a llançar-los missatges preventius sobre emergències o estafes, entre altres. 

<<< Tornar a la portada