La Fira de Comerç de Pego 2023 se reivindica com a espill de l’optimització promocional operada aquesta legislatura

  • La Fira de Comerç de Pego 2023 se reivindica como espejo de la optimización promocional operada esta legislatura
  • La Fira de Comerç de Pego 2023 se reivindica como espejo de la optimización promocional operada esta legislatura
  26/03/2023

El pas endavant en matèria promocional portat a cap des de l’Ajuntament de Pego en aquesta última legislatura per a difondre el potencial empresarial i turístic del municipi ha quedat constatat aquest cap de setmana en la Fira de Comerç 2023. En ella, els vint-i-cinc aparadors de negocis locals, als que s’han unit els quatre institucionals de CREAMA, Mancomunitat de Turisme de Pego i les Valls, Ràdio Pego o Infojove. Aquesta últim, de la mà de l’IVAJ ha aprofitat a les empreses pegolines per a adherir-se a la dinàmica del Carnet Jove dirigit a fidelitzar la clientela entre la joventut com a fórmula per a combatre la tendència del sector de recalar en les grans superfícies comercials.

        Tallers, demostracions i concurs de pintura ràpida han donat un nou impuls a una jornada d’activitat promocional que s’ha constituït en mirall de l’actual moment del teixit  comercial i la seua capacitat per a donar un servei personalitzat.

        L’esdeveniment ha estat inaugurat per una representació de la corporació municipal pegolina encapçalat per l’alcalde, Enrique Moll, i el regidor de Promoció Econòmica, Ricardo Sendra, que ha fet d’amfitrions del director general de Turisme de la Generalitat Valenciana, Herick Campos i la gerent del CREAMA, Rosario Donderis.

        Campos ha destacat el paper de les fires de comerç local com la de Pego de cara a impulsar el turisme amb l’atractiu afegit que suposa l’hospitalitat que caracteritza als valencians als recursos dels que disposa la Comunitat com el clima, el patrimoni, la natura o la gastronomia.

“La nostra actitud fa turisme, i eixe es el lema de la campanya que anem a encetar ara des de la Generalitat buscant la implicació del resident i del treballador en els diferents sectors, per a que quan un se’n vaja d’un lloc com Pego, de les Valls o de la Marina Alta ho faça amb eixa sensació de haver trobat una gent simpàtica i oberta que facilita la integració i el gaudiment en aquest tipus d’iniciatives”, ha remarcat.

 

93.000 EUROS DE LA GENERALITAT PER A LA COHESIÓ TERRITORIAL

 

A banda, ha aprofitat la compareixença a eixe punt de visió que atorga el passeig Cervantes de Pego de cara a les muntanyes per a posar de relleu la incidència del fons de cohesió territorial de cara a la potenciació de la gastronomia, la recuperació de les sendes i altre patrimoni natural. En concret, ha especificat que Pego ha rebut de la Generalitat Valenciana per aquest concepte 93.000 euros enquadrats en els dos milions destinats a la Marina Alta. “Estem per a que el turisme siga una eina que permeta una segona oportunitat i una economia nova, i en aquesta zona n’hi ha molt de sector primari el que comporta que si no fem eixe tipus de política de casar la sostenibilitat amb la cohesió territorial al final el producte autòcton o la recepta tradicional acaba desapareixent”.

Aquesta valoració ha estat compartida pel regidor de Turisme qui ha emmarcat dins d’eixos paràmetres l’aposta promocional portada a cap per l’equip de govern durant els últims quatre anys. “Pense que el que ha canviat la dinàmica es que hem escoltat als comerciants, als restauradors i a altres sectors involucrats en el dia a dia del nostre poble per a posar en pràctica el que ells creien que era millor de cara a la difusió i tractar de casar-ho amb les nostres idees amb l’objectiu comú de fer poble que hem aconseguit transformar el teixit promocional”, ha declarat Sendra. En això ha afirmat que “aquest fira que hem portat al passeig culminem una legislatura on hem intentat connectar tots els vessants que poden configurar una oferta comú per tal de crear sinèrgies entre els diferents sectors, i la millor prova d’això ha estat en la transformació de l’antic carnestoltes en un Festival d’Arts Escèniques que van optar per presentar en FITUR com un reclam on també estigueren presents el comerç, la gastronomia i l’allotjament turístic per a que el potencial visitant puguera passar un cap de setmana, amb el valor afegit que li atorga a Pego comptar un parc natural amb rutes ornitològiques i amb una entitat com el Centre Excursionista fonamental per a recuperar les sendes de muntanya”.

Per la seua banda, l’alcalde ha incidit en la necessitat de visualitzar el producte i la vocació de servei del comerç pegolí i les avantatges de l’atenció personalitzada de cara dels potencials clientes de la Marina Alta i comarques veïnes.

Un i altre han agraït als comerciants que hagen intensificat l’esforç per a allargar l’activitat de la setmana i eixir el diumenge al passeig per a reivindicar la importància del sector de cara a fer poble, que ha estat reconegut pel teixit social de la comarca amb una multitudinària assistència.

<<< Tornar a la portada