La impactant campanya contra la violència de gènere al Verger acaba amb els cartells destrossats

  • La impactante campaña contra la violencia de género en El Verger acaba con los carteles destrozados
  • La impactante campaña contra la violencia de género en El Verger acaba con los carteles destrozados
  18/11/2020

Pretenia commemorar el 25N amb una reflexió sobre la pràctica social del piropo 

La commemoració del Dia Internacional Contra la Violència de Gènere al Verger no ha deixat indiferent a ningú, pel fet d'haver recorregut a col·locar en el punt neuràlgic que suposa la rotonda de l'avinguda de la Constitució una dotzena de cartells en valencià i en castellà amb la versió més descarnada del llenguatge sexista. Així expressions tan impactants com "Xiquet, si estàs malalt la meua clòtxina és medicinal", "xiques et deixe que em trenques la tomaca quan vol", "Boniquet, es veure't passar i se'm fa la figa aigua", han atret des del matí del dilluns els focus mediàtics de televisions d'àmbit nacional i regional pel que suposava la conversió dels aliments i verdures en objectes sexuals amb una acció performativa urbana dirigida a baixar als estrats abissals que suposa la pràctica social de la floreta

FONAMENTADA EN L'ESTUDI PLA INTERNACIONAL

La campanya, emmarcada i finançada pel Pacte Estatal Contra la Violència de Gènere, tenia a l'artista Vero McClain com a protagonista, contractada a aquest efecte per la Regidoria de Cultura per a tractar de conscienciar a l'opinió pública que la qualificació física i estètica subjectiva que suposa la floreta, transforma el cos receptor en alguna cosa, que pot ser interpretada com a bonica en el millor dels casos , però que en la seua majoria està carregada de connotació sexual. 

La polèmica ha saltat per les xarxes socials i ha suscitat les crítiques de l'oposició, i ha anat in crescendo amb el pas de les hores fins que les pancartes van ser destrossades el dimarts al voltant de les 23 hores en un acte vandàlic, que, segons han informat des de l'Ajuntament, era protagonitzat per una dona. 

Malgrat això, la Regidoria de Cultura ha mantingut la convocatòria als mitjans prevista a l'inici de la campanya on el responsable de l'àrea, Miguel Pou, ha comparegut al costat de l'artista per a explicar el calat d'una estratègia publicitària fonamentada en l'en l'estudi Insegures als carrers de l'ONG Pla Internacional, que indica que la primera vegada que una dona rep una floreta és entre els 12 i els 14 anys, que la primera vegada que un home piropea és als 15 anys. Segons apunta el citat informe “el que és més greu és que una de cada 4 xiquetes ha experimentat l'assetjament pels carrers als 12 anys perquè s'han sentit intimidades per les paraules i accions irrespectuoses de desconeguts en l'espai públic , el 80% de les adolescents i menors de 30 anys afirmen haver patit assetjament verbal pels carrers, sent un 90% de les dones les que ja ho han patit els 19 anys, i que el 33% dels casos anteriors s'han produït en els propis centres educatius”.

Subscriu-te!