María Sánchez López guanya el Certamen de Pintura Contemporània de Pego 2023 amb “Mirar es más fácil que ver”

  • María Sánchez López gana  el Certamen de Pintura Contemporània de Pego 2023 con “Mirar es más fácil que ver”
  • María Sánchez López gana  el Certamen de Pintura Contemporània de Pego 2023 con “Mirar es más fácil que ver”
  03/06/2023

El XLVII Certamen Nacional de Pintura Contemporània Vila de Pego ha tingut com a guanyadora l’obra “Mirar es más fàcil que ver” presentada per l’artista sevillana María  Sánchez López.  

        En aquesta ocasió, el jurat composat per la conservadora del Museu de Arte Contemporáneo de Alicante, Rosa Maria Castells, la directora del Instituto de Cultura Juan Gil Albert, Pilar Tébar, la directora del museu Bombas Gens de Valencia, Sandra Guimaraes, presidit pel director artístic del Pirelli Hangar Bicoca, ex-comissari de  l’IVAM i director de la Tate Moders Gallery de Londres, Vicent Todolí, ha atorgat els 5.000 euros en metàl·lica a l’artista sevillana i ha nomenat com a accèssits les obres “Golden city” de José Juan Gimeno Navarro i “Sin titulo” de Enrique Ortiz.

 

432 CONCURRENTS CONVERTEIXEN EN UN ÈXIT LA CONVOCATÒRIA

 

La guardonada ha rebut el taló de 5.000 euros en metàl·lic de mans de la regidora de Cultura, Laura Castellà i de la tècnica d’aquesta àrea, Marisol Cendra.

        Aquesta última ha presentat la cerimònia de lliurament que inaugurava l’exposició d’aquesta quaranta-set edició per a ressenyar que les 432 obres presentades en aquest edició certifiquen que el certamen està ben viu. Tal consideració ha estat compartida per Castellà per a atribuir l’impuls rebut per a revitalitzar la dinàmica d’aquest esdeveniment cultural de referència per tota la geografia nacional als canvis operats en els últims anys en les bases gràcies a la implicació de la tècnica de Cultura.

        Una i altra han donat l’enhorabona a l’autora de “Mirar es más fácil que ver” que ha rebut amb sorpresa el guardó i han agraït la presència de la guardonada “perquè es molt important difondre el nostre llegat cultural per tota la geografia nacional, perquè la cultura suposa una de les millors formes de situar-nos en el mapa de cara al turisme”.

        Per la seua banda, la guanyadora ha elogiat la innovadora iniciativa de l’organització de difondre la convocatòria a través de la plataforma Mundo Arti per a fer-la accessible als integrants d’un mon com l’artístic en el que s’imposa ser molt actius en recerca del triomf. Així mateix s’ha mostrat satisfeta d’aconseguir un premi de tanta trajectòria i prestigi en el mon de l’art contemporani com es el Certamen Nacional Vila de Pego. “Suposa un reconeixement al treball constant d’una carrera tan indecisa i que presenta tantes dificultats com és la de Belles Arts, pel fet de que la teua obra siga l’elegida entre les més de quatre-centes que han concorregut comporta una motivació extra a l’hora de continuar en les meues creacions”.

L’artista sevillana, que s’havia desplaçat des del Museu del Prado de Madrid on treballa, ha explicat que l’obra guanyadora s’enquadra entre l’abstracció i la figuració. “Parteix de la identitat que em rodeja i de les reflexions que ixen d’ella, i així la zona central de “Mirar es más fácil que ver” aborda el cartó com a part de la llar ja que és el material mes emprat a l’hora d’encarar una mudança i que després es tira sense pensar que aprofita a la gent sense habitatge per a protegir-se i al final això em fa pensar que no n’hi ha tanta distància entre aquestes persones i jo, pel fet que molts de nosaltres som sensesostres emocionals, i vist això he apostat per intentar trobar la bellesa en el que ha deixat de ser-ho”. A banda ha apuntat que “junt amb eixa configuració he tractar de reflectir aspectes tan personals com els records, els diaris de viatges o els espais on he viscut que al remat m’han donat la meua identitat”

       

23 OBRES SELECCIONADES

 

        A banda de l’obra guanyadora i els accèssits l’exposició està integrada per les obres “Art Déco”, de Elisa Terroba, “Estirando el pensamiento” de Rafael de Corral Nanclares, “Arquitectura Paisajista” de Tomás Sivera Vallés, “Zeppelin” de Ico Xavier Rosales Rodríguez, “Disperso” de Carlos Alonso, “Fragments en blanc II”, de Pablo Durá Mora, “Schwindel v051” de Filiberto Siscar Sendra, “Sin horizonte (otoño de 22)” de Salvador Mascarell Caudeli, “Bailando con mis demonios”de Ángel Celada Pérez, “Irrealidad_1”  de Aitor Lubián Sánchez, “Ciudad Genérica” de Denislav Mitkov Delchev, “Ocho minutos y treinta y seis segundos” de Estefanía Serrano Soriano, “Vestigio III” de Alba Molero, “Arrecifes” de Anna Galvez Sala, “Deriva de lo oculto” de Marcos A. Covelo Pérez, “Espacio para el deseo – II”, de José Antonio Montecino Prada, “Cielo de fàbrica” de Pau Cassany Figa, “Memoria del Templo IV” de Guadalupe Luceño Martínez, “Paisatge urbà III” de Vicent Salvador i Llopis, “Los Corrales” de Joaquín Delgado y “Rayando el espacio” de Michel Touma.

 

<<< Tornar a la portada