Promoció Econòmica de Pego aposta per la transformació digital del comerç local

Promoción Económica de Pego apuesta por la transformación digital del comercio local
  22/09/2021

El regidor de Promoció Económica de Pego, Ricardo Sendra, ha fet pública l’aposta del departament per a aconseguir la transformació digital del comerç local a un compareixença on s’ha presentat el curs d’iniciació sobre la matèria organitzat per l’Agència de Desenvolupament de CREAMA al municipi.

        “És una necessitat donar aquest pas endavant per a les xicotetes empreses del municipi, perquè en aquest temps ens hem donat compte que el comerç, a banda d’estar pròxim i ser sostenible, ha d’obrir-se a la digitalització de cara al consumidor per estar a la avantguarda del sector”, ha justificat per a posar a l’abast del comerciants les ferramentes adequades de forma gratuïta per part de les administracions.

 

UN CURS ORGANITZAT DES DE CREAMA

 

        Per a Sendra “el canvi de criteri és el que te que entendre el xicotet comerciant per tal de poder treballar i competir front a les plataformes que han proliferat molt en els últims anys, i amb això des de la Regidoria, en contacte amb l’associació de comerciants,  hem donat suport a aquesta iniciativa per a que no se quede enrere,”. Iniciativa que, segons ha detallat, anirà finançada en un 80% per part de la Diputació Provincial i en un 20% per part de l’Ajuntament.  

        El responsable de l’àrea ha aprofitat per a llançar un missatge als comerços i professionals per a traslladar les seues inquietuds als tècnics de l’Agència de Desenvolupament Local respecte a la reactivació del sector, per tal de posar els mitjans adequats per a portar-la endavant en els diferents plànols amb la canalització i coordinació del Consorci de Reactivació Econòmica de la Marina Alta.

 

LA CONSULTORIA PRIVADA COM A NOVETAT

 

        Per la seua banda, la tècnica ADL, Alicia Carbonell, ha especificat que aquest curs de caràcter gratuït que compta amb el suport de la xarxa AFIC, tindrà lloc en una primera convocatòria pels dies 27, 29 de setembre i 1 d’octubre. En aquestes tres jornades presencials, a desenvolupar de 14.30 a 16.30 hores, on s’abordarà respectivament exemples d’empreses que han avançat en aquesta modalitat on-line i el màrqueting per a comerços i negocis de proximitat; els models de negoci per internet i les classes de tendes; i les accions digitals de com optimitzar el rendiment de les xarxes socials de cara a optar a subvencions i l’optimització de recursos. La novetat del curs, segons ha precisat, es troba en la consultoria privada a l’hora d’aplicar la teoria als respectius establiments que es presta una vegada completats els tallers.

        Un i altra han remarcat que, per causa d’observar les restriccions d’aforament pel COVID-19,  el curs te previst repetir-se els dies 4,6 i 8 d’octubre en la mateixa dinàmica, pel que han fet una crida als interessats a participar a formalitzar la inscripció per a optar a les places limitades al correu electrònic adl.pego@creama.org.


 

<<< Tornar a la portada