Baleària bota el seu segon fast ferri propulsat a gas, amb motors més potents i major amplitud en els salons

 Baleària bota su segundo fast ferry propulsado a gas, con motores más potentes y mayor amplitud en los salones
  14/12/2023

 

Baleària ha botat aquest dijous el vaixell Margarita Salas en les Drassanes Armon de Gijón, on està sent construït. Es tracta del segon fast ferri de la naviliera dotat de motors duals a gas, que combina les prestacions més competitives del catamarà Eleanor Roosevelt, pioner en innovació i sostenibilitat, amb una sèrie de novetats en el disseny i enginyeria per a elevar l'experiència del client. 

La inversió de l'empresa ascendix a 126 milions d'euros. La potència del vaixell, que començarà a operar l'any que ve, s'ha incrementat un 10% i s'ha afegit una segona coberta de passatge, que permetrà major amplitud als passatgers. 

El president de Baleària, Adolfo Utor, ha destacat que esta segona unitat millora tecnològicament i en confortabilitat al pioner Eleanor Roosevelt. Segons ha dit, “ja disposàvem d'un vaixell excel·lent quant a navegabilitat, confort i satisfacció dels passatgers, i no podem estar més que orgullosos d'haver fet un pas més amb el Margarita Salas, que segur que obtindrà uns resultats encara millors”. Utor ha remarcat a més la figura de la científica Margarita Salas, que dona nom al vaixell: “Sumem a la nostra flota un altre vaixell que homenatja una dona pionera de la ciència, en este cas una persona excepcional i una figura de referència, que va centrar la seua investigació en la biologia molecular”.

Quant a sostenibilitat, el president de Baleària ha assenyalat que el nou catamarà és l'onzé d'una flota de vaixells dotats de motors duals a gas de la companyia: Tal com ha especificat, “estos vaixells, que actualment naveguen usant gas natural, podran en un futur consumir energies renovables neutres en emissions de C02. La inversió de més de 500 milions d'euros en esta flota ens permet usar el combustible disponible hui, que reduïx més emissions i ens posiciona per a la descarbonització en el futur”. Així, el vaixell bessó del Margarita Salas, el fast ferri Eleanor Roosevelt, ha deixat d'emetre este any més de 11.000 tones de CO₂ gràcies a usar el gas natural com a combustible.

 Laudelino Alperi, copresident del grup Drassanes Armon, ha posat l'accent en la “fita significativa de l'avarada d'este espectacular vaixell, que suposa un emocionant desafiament”. A més, Alperi ha destacat la satisfacció de consolidar i enfortir la relació empresarial amb la naviliera. “Ens sentim privilegiats que una empresa líder en el sector com Baleària ens confie de nou un projecte d'esta envergadura”, ha manifestat.

D'altra banda, ha assenyalat que este nou vaixell “suposa un pas més cap a l'excel·lència de la construcció naval a Espanya, sent l'alumini protagonista, un material que proporciona avantatges, com la reducció del pes i, per tant, una disminució en el consum de combustible que ajuda a disminuir la petjada de carboni”. I ha afegit que es tracta d'un material altament reciclable, la qual cosa facilita la seua reutilització al final de la vida útil del vaixell.

El nou vaixell té les mateixes dimensions (123 metres d'eslora i 28 de manga) que l'Eleanor Roosevelt, però amb un 10% més de potència gràcies als quatre motors duals a gas natural de 9.600 kW.  Igual que el seu antecessor, està dotat de dues hèlices azimutals per a millorar la maniobrabilitat en les atracades, un sistema d'estabilització que reduïx el moviment i millora el confort, així com innovacions d'alta tecnologia per a minimitzar les vibracions i sorolls. A més, compta amb el sistema OPS (Onshore Power Supply) per a la connexió elèctrica a terra durant les seues estades en port i equips de mesurament per a monitorar el consum real de combustible o calcular l'eficiència dels motors, entre altres funcionalitats. El vaixell disposa de dos tancs de gas natural liquat, que suposen una autonomia per a unes 470 milles navegant a gas, i una autonomia total de 1.000 milles.

D'altra banda, el Margarita Salas manté la mateixa capacitat de passatgers i vehicles (1.200 i 400 respectivament) que el seu antecessor, però suma una segona coberta de passatge amb un saló de butaques, de manera que guanyarà amplitud en els espais interiors. A més, la terrassa de popa serà de majors dimensions i s'inclourà un model de butaques més confortable en el saló VIP. El disseny dels interiors i els servicis digitalitzats estan enfocats a garantir una experiència a bord única. Els passatgers podran viatjar en diferents acomodacions, i gaudiran de servicis com a cafeteria, botiga, zona infantil amb jocs digitals interactius, accés a internet i cobertura de WhatsApp gratuïta durant tota la travessia, targeta d'embarcament via WhatsApp amb assignació de butaca, plataforma gratuïta d'entreteniment digital o zona de mascotes aclimatada i amb videovigilància.

El finançament del vaixell ha comptat amb la participació dels Fons Next Generation de la Unió Europea, dins del Mecanisme per a la Recuperació i la Resiliència (MRR).

 

 

<<< Tornar a la portada