L’empresariat demana coordinació de l’oferta, itineraris simples i autenticitat perquè la gastronomia i el paisatge siguen un recurs real

L’empresariat demana coordinació de l’oferta, itineraris simples i autenticitat perquè la gastronomia i el paisatge siguen un recurs real
  08/04/2017

Dénia&Marina Alta Tastinglife: La comarca no tanca a l’hivern


 

L’empresariat turístic de la Marina Alta considera el projecte Dénia&Marina Alta Tasting Life una bona oportunitat que cal aprofitar per beneficiar tots els àmbits comarcals. Las gastronomia i el sistema agroalimentari, lligat als paisatges de l’interior, poden ser l’eix sobre el qual poder avançar en la desestacionalització i fer desaparèixer la sensació dels visitants de què “ací, a l’hivern, tanquem les portes”, segons l’expressió d’un dels participants en el taller convocat per l’Oficina d’Innovació i Creativitat celebrat aquesta setmana a Dénia. Hi van acudir representants d’empreses d’allotjament, hostaleria, turisme actiu i agroturisme, que incidiren igualment en desenvolupar en la comarca un turisme rural ordenat i respectuós, que no busque la massificació.

            En el taller es va deixar clar que, actualment, el nom Marina Alta no pot considerar-se una marca turística. El perfil majoritari del visitant continua sent el d’aquell que busca el sol i la platja i que es concentra en els mesos de juliol i agost. El 80% del turista de la costa de la Marina -tret de Calp, on hi ha una més destacada presència d’hotels-, busca un allotjament individual -casa o apartament-, ve en vehicle propi o el lloga en arribar.

<<< Tornar a la portada